Prognozy Airbusa

AirbusEuropejski producent samolotów, który zaopatruje linie lotnicze w maszyny prognozuje, że w ciągu dwóch następnych dziesięcioleci sprzeda około 26 tysięcy nowych samolotów. Większość trafi na rynek azjatycki.

W ślad za Boeingiem eksperci od marketingu w Airbusie widzą wzrost odporności branży na wahania i recesję oraz coraz większy popyt na loty. Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) zakłada, że linie lotnicze będą przewozić o około 5% więcej pasażerów każdego roku. Te śmiałe prognozy pozwalają stwierdzić, że w ciągu zaledwie 15 najbliższych lat ruch na niebie wzrośnie dwukrotnie. Podobnie jak w przypadku światowej gospodarki główną siłą napędową i miejscem największej ekspansji będzie rynek Azji. Azja Pacyficzna do 2030 roku przejmie ponad jedną trzecią lotów.

Linie lotnicze, zarówno tradycyjne jak i tanie zdają sobie sprawę z coraz ostrzejszych przepisów klimatycznych – żyjemy w świecie globalnej ekologii. Nowe maszyny, nowy rynek to ogromna szansa dla ich producentów.

Wartość rynkowa dla samolotów pasażerskich, które zabierają na pokład powyżej 100 pasażerów to ponad 3 biliony dolarów. Mimo kryzysu w Airbusie złożono zamówienia na 3300 maszyn oraz zwiększono produkcję wszystkich wytwarzanych na rynek modeli.

Najpopularniejszy i najbardziej doskonały A320 ma powstawać w ilości 40. sztuk na miesiąc

Poza zakładami w Europie ( Tuluza i Hamburg) ten model będzie wytwarzany również w Chinach.

W 2016 roku otrzyma nowe silniki, co ma stanowić zagrożenie dla konkurencyjnego Boeinga 737.

Na rynek wkracza również Bombardier z modelem C i chiński C919 – one złamią monopol dwóch globalnych producentów.

W przypadku samolotów długodystansowych górę weźmie czynnik ekonomiczny. W jaki sposób poradzi sobie Boeing oraz Airbus na rynku maszyn zdolnych przewozić od 250 do 400 pasażerów pokażą najbliższe lata i wygórowane wymagania linii lotniczych.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 5.0/5 (17 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (z 0 głosów)